Sunday, September 22, 2013

SHOWS: London fashionweek

HOUSE OF HOLLAND 


Really nice collection by Henry Holland with original final looks thanks to its patterns and colours.What I really like is the shape of the dress (pic 1 & 3), smooth retro, I would call it :D I also love the metallic lilac trousers (pastels are getting into our wardrobes faster and faster) and the blue skirt with the cubical pattern.

Veľmi pekná kolekcia od Henryho Hollanda, s originálnymi finálnyimi lookmi, a to vďaka vzorom a farbám. Čo sa mi naozaj páči, je tvar šiat na prvej a tretej fotke - také jemné retro, povedala by som :D Tiež sa mi páčia metalické nohavice levanduľovej farby (pastelové farby sa nám opäť pomaly vkrádajú do šatníkov) a taktiež modrá sukňa s rôznymi veľkosťami štvorčekov na nej.


BURBERRY PRORSUM



HA! What did i say about the pastels?! Here there are!
I know the brand Burberry really long and I can proudly say, that there never was and won´t be a bad piece of clothing. Amazing materials, colours, typical british style with the best british model in the lead (hey, Cara!) and beautiful timeless coats. I swear I would put my hand to the fire for just one coat of this brand.  

HA! Čo som vám hovorila o pastelových farbách?! Tu ich máte!
Značku Burberry poznám už naozaj dlho a môžem hrdo povedať, že ani raz som nevidela a neuvidím žiaden zlý kúsok tejto značky. Úžasné materiály, farby, typický britský štýl s britskou modelkou na čele (ahoj Cara!) a nádherné nadčasové kabáty. Prisahám, že by som dala aj ruku do ohňa len preto, aby som mohla vlastniť aspoň jeden Burberry kabát.

TOM FORD


This collection is so perfect! Classical pieces like suits, trousers or bodycon dress are transformed into pieces full of sexiness. Yeah, if I went to a hunt for a potential husband, I could choose any look from this collection and be the woman every man wants and every womants want to be. Maybe that´s the problem I haven´t had any potential husband yet.

Táto kolekica je superská! Klasické kúsky ako dámske obleky (ako sa to volá?:D), nohavice alebo obtiahnuté šaty sú pretransformované do maximálne zmyselných a koketných kúskov. Áno, keby idem na lov na budúceho manžela, mohla by som si pokojne vybrať hocijaký look z tejto kolekcie a byť ženou, ktorú muž chce a ktorou každá žena chce byť. Možno to je ten problém, prečo ešte nemám potenciálneho manžela.


ASHISH


I´m not sure if anyone of you know/like/love this brand and buy everything from it as me, but I really adore it! Every piece is literally a masterpiece, 70% from every collection is covered by sequins and if you chose one piece of clothing and went straight to the streets of town, you would be definitely overlooked. 

Nie som si istá, či niekto z vás pozná/má rád/miluje túto značku a kúpil by si z nejak naozaj všetko presne tak, ako ja, ale naozaj ju zbožňujem! Každý kúsok je doslova majstrovské dielo, 70% kolekcie je pokrytých flitrami a keby ste si vybrali aspoň jeden kus oblečenia a vyšli tak na ulicu, určite by ste boli neprehliadnuteľní.


TEMPERLEY LONDON



Dear Alice Temperley, would you be so nice and could you send me on of these dresses, so I would be the star of our graduation ball this year?
Or could you send me at least the last dress? I think I would look awesome (for the first time in my life:D) in it walking down the aisle...

Drahá Alice Tepmerley, boli by ste taká láskavá a poslali by ste mi niektoré z týchto šiat, aby som mohla byť hviezdou večera na stužkovej?
Alebo poslali by ste mi aspoň posledné šaty? Myslím, že by som v nich vyzerala úžasne (prvýkrát v mojom živote:D) cestou k oltáru...


VIVIENNE WESTWOOD RED LABEL


This collection, especially the make-up of models reminds me Tim Burton´s movie The Corpse Bride. 
Anyway, this is so Vivienne.

Táto kolekcia, hlavne make-up modeliek, mi neskutočne pripomína filma Tima Burtona Mŕtva nevesta. 
Každopádne, toto je celá Vivienne.


MATTHEW WILLIAMSON


"My girl is growing up. She is no longer on a perennial vacation - she is in her thirties and forties now; she has kids, a job, and responsibilities. She is the same free spirit inside but, like the rest of us, maturing—and I have to respond to that." 
This is how Matthew described his latest collection. I wish every woman in her thirties and forties dressed this way.

"Moje dievča vyrástlo. Už viac nie je na večnej dovolenke - teraz má tridsať či štyridsať; má deti, má prácu, má zodpovednosť. Vo vnútri má stále slobodného ducha, ale ako každý z nás, dospieva - a ja na to musím odpovedať. "
Takto Matthew opísal svoju najnovšiu kolekciu. Kiežby sa každá žena vo svojich tridsiatich či štyridsiatich obliekala takto.


source: style.com

10 comments:

  1. great post ! thanks for sharing! <3
    my fav are House of Holland & Burberry!
    what about follow each other?
    let me know :)
    have a nice day!
    xx
    veronica

    ReplyDelete
  2. Love all the prints in the collection!


    -Tugba
    http://www.etsy.com/shop/blushbazaar
    http://instagram.com/blushbazaar

    ReplyDelete
  3. Burberry collection is definitely my favourite! Pastels and lace were just meant to be.

    -Helena
    helenashideaway.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Great post! Totally love the photos :)

    Visit my blog? xx Miss Beatrix (http://missbeatrix.blogspot.com)

    ReplyDelete

Thank you for your lovely comments! If you like the blog, feel free to follow me and I will follow you back!